Waarom KomenskyPost?

Een geheel onafhankelijk, deskundig en niet commercieel I-zine

Nieuwe apps en technologische gadgets worden dagelijks aangeboden. CEO’s van bedrijven als Microsoft en Google willen ons graag vertellen hoe en wat we moeten onderwijzen.  Onderwijsorganisaties (Onderwijscoöperatie en sectorraden) vertellen, na ‘veld’ raadplegingen, welke kant het op moet gaan. Trendwatchers menen de toekomst te voorspellen. Mythes worden als waarheden gepresenteerd, wielen opnieuw uitgevonden.
Er staan kennelijk grote belangen op het spel. KomenskyPost is voor innovatie maar onderbouwd, doordacht en voor de docent behapbaar. We delen graag het onderwijsnieuws uit binnen- en buitenland en hebben daar vaak een mening over.
KomenskyPost (Kompost) biedt een platform aan docenten die een idee of mening online met anderen willen delen.

De humanistische vrijdenkersgeest van Komensky (Comenius) speelt daarbij een rol.
De redactie is volledig onafhankelijk. KomenskyPost kent geen adverteerders. Er is dus geen commerciële invloed op de redactionele inhoud.

Komensky, beter bekend als Comenius (1592 – 1670), was asielzoeker (in Nederland), pedagoog, onderwijsvernieuwer en humanist. Hij was de eerste pedagoog die het belang van het gebruik van afbeeldingen in het onderwijs benadrukte. Comenius stond standenloos onderwijs voor, waarbinnen elk kind zich volledig kon ontwikkelen. Zijn opvattingen zijn nog opmerkelijk actueel.

KomenskyPost
Een onafhankelijke, kritische keuze uit de wereld van onder meer edubloggers, met ook eigen reportages en columns.

Thema door Anders Norén